İslam'da Evlilik ve Aile Hayatı

İslam dini ile ilgili inanç, imani meseleler, fıkıh, ibadet, dini resimlerin paylaşıldığı bilgi platformu.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
natur
Kayıtlı Üye
Kayıtlı Üye
Mesajlar: 313
Kayıt: 15 Mar 2008, 00:29
İletişim:

İslam'da Evlilik ve Aile Hayatı

Mesaj gönderen natur »

"(Allah, ) sizi t ek can lıdan yarat t ı. Sonra da aynı can lıdan eşini kıldı. Sizin için
(deve, sığır ,koyun ve keçiden erkekli - dişili olmak üzere) sekiz çif t yarat t ı. Sizi
analar ın ızın karn ında üç çeşit karan lık için de yar at ılışt an yar at ılışa geçirerek
yarat t ı. İ şt e Rabbimiz olan Allah budur. Hükümran lık o'nundur. O'ndan başka ilâh
yokt ur . Öyleyken nasıl olur da O'nu bırak ıp başkasına yönelir siniz. "
-Zümer sûresi, âyet : 6-
KADININ YARATILIŞ I
Kadının yar at ılışını anlatmadan önce, eşeylik hakikat ını anlamak gerekir . Çünkü
eşeylik hakikat ını anlamak kadının yarat ılış meselesinin anlaşılmasını daha
kolaylaşt ıracak t ır .
Eşeylik, zevciyat , çif t yar at ılış, eş anlamlı kelimelerdir . Eşeylik hakikat ı
incelendiğinde ilk görünen manzara, onun kâinat t a t emel, genel bir kanun olduğudur .
Bu kanun, at omlarda ar t ı-eksi, can lılarda dişi-erkek, dünyada dağ-der e şeklinde
görünmekt edir.
Kâinat t a birçok kanunlar mevcut t ur . Bu kanunlar ın her bir isinin ay rı bir maslahat ı,
ayrı bir yarar ı vardır . Fizik ve kimya kanunlar ı, kâinat t a düzen ve int izam
sağlamakla Allah 'ın kudret inin hakimiyet ini ve hiçbir şeyin O'nun koyduğu
nizamdan çıkamadığını bildir iyor . Böylece Allah 'ın kudret ve ilmine bir ayna
oluyor lar .
Eşeylik kanunu da, düzen, bir lik ve dengeyi sağlamakla Allah 'ın adalet ine, rahmet ve
keremine bir ayna oluyor.
Eşeylik, kâinat t a rahmet in bir cilvesi olduğu gibi, kast ve iradeyi de göst er ir .
Kâinat , bilhassa can lılar hususi bir kasıt ile eşey yar at ılmışlardır , Kur 'an-ı Kerim,
eşeyliğin her şeyi kapsayan bir kanun olduğunu 14 asır önce bildirmekle,
mucizeliğini or t aya koymuşt ur , Kur 'an 'ın 1400 yıl önce bildir diği bu gerçek, ancak
müspet ilimlerin or t aya çık t ığı bu asırda bilinmişt ir ,
İ şt e, Kur 'an'dan iki delil:
"Her şey den çift y ar at t ık , Düşünmen iz, ger ek ir ."
- Zar iyet sûresi, âyet : 49 -
"Yerin bit irdikler inden, kendiler inden ve bilmedikler i şeylerden çif t yarat an o
Allah, her t ür lü noksan lıkt an münezzeht ir . "
- Yasin sûresi, âyet : 36 -
Eşeylik rahmet t ecellisi, rahmet de Allah 'ın bir kemâl sıf at ı olduğundan; belki kemâl
ve olgunluk rahmet şeklinde t ecelli et t iğinden, eşeyli yarat an muhakkak ki kemal
sahibidir . Her t ür lü noksan lıkt an münezzeht ir .
Âyet -i Celile, bu nükt eyi bildir diği gibi, şu manayı da insana hat ır lat ır :
Kâinat , İnsan v.b. şeyler maddi, aciz, her yönden başkasına muht aç olduklarından
eşey ve çif t yar at ılmışlardır Cenab- ı Hakk, onları böyle yarat mış ki bir i diğer inin
eksikliğini t amamlasın, iht iyacını gider sin. Allah (C C.) ise; Vacibül vücud, Bâki ve
Nuranî bir var lık olduğundan O'nun eşe, yardımcıya iht iyacı yokt ur , O, maddiyat ın
kusurundan münezzeht ir .
Bundan an lıyoruz ki eşler in birbir ini muhakkak olarak kusur suz ist emeler i, bir
kusurdur . Kusur ise, görüldüğü gibi f ıt r î bir şeydir . Bu yüzden eşler , onun yokluğunu
değil, aralar ındaki fıt r î emir ler le onu kapatmaya çalışmalıdır. İ ş bölümü ve
yardımlaşmalar la» dengeyi sağlamalıdır lar .
Eşler in birbir ini t amamlaması kuşkusuz bir anda olacak şey değildir . Bunun için sabır
gerekir , Yar at ılışt a eşeylik kanunu olduğu gibi, sabır kanunu da vardır . Sabır
kanununun asıl ismi t edr ic kanunudur Tedr ic, bir şeyi yavaş ve it ina ila yapmak t ır .
Nit ekim Allah-u Taâla kainat ı bir anda yarat abilecek kudret e sahip olduğu halde,
alt ı günde yarat mışt ır .
Evet , her şey birden var olmamışt ır . Kâinat miyar larca sene yaşamış en sonunda
insan gibi bir hakikat - i net ice vermişt ir .
Demek insan lık dahi bugünkü haline gelinceye kadar büyük sabır ist eyen evr imler
geçirmişt ir .
Eşeylik ve t edr ic kanununu böylece öğrendikt en sonra, kadın ve erkeğin yar at ılışını
inceleyebilir iz. Bu husust a müracaat edilecek kaynaklar, Kur 'an, Hadis, Biyoloji ve
T evrat 't ır . Evr imciler her biyolojik olaya bir yorum yap t ıkları halde, bu husust a bir
şey diyemiyor lar . Evr imin t emel ve dayanağını t esadüf e bağlayamıyor lar .
Kur'an-ı Ker imde :
1 - Secde sûresinin 7-8-9. âyet ler i, yar at ılışın t edricen olduğunu şöyle
buyurmakt adır :
"O Allah ki her şeyin yar at ılışını güzelleşt irdi.
( t edr icen yarat t ı. Çünkü güzellik, it ina ile olur . İ t ina ise zamanla olur ) . Ve
çamurdan (t oprak element ler inden) insanın yaratmasına başladı. Sonra onun aslını
ve neslini (çekirdeğini) zaif bir suyun özünden kıldı. (Toprakt an özet leyip hücre
halinde kıldı. ) Sonra (hücreyi) düzelt t i, (yani) içine ruhunu üfürdü. Ve size kulak,
gözler ve duyular kıldı." (Ruh, hücre içine girince, genler düzene girer . Genler
kromozomları oluşt urur . Kromozomlar da duyu ve organları t eşkil eder .)
2 - Yasin sûresinin 36, âyet i, eşeyliğin kâinat t a genel bir kanun olduğunu şöyle
buyurmakt adır :
"Yerin bit irdikler inden, kendiler inden ve bilmedikler i şeylerden çift yarat an O
Allah, her t ür lü noksan lıklardan münezzeht ir ."
3 - Kıyamet sûresinin 39, ayet i ise Allah 'ın dişi ve erkeği bir meni hücresinden
yarat t ığını şöyle buyurmakt adır :
" İnsan, akan bir meniden bir nut fe (hücre) değil miydi? Sonra alâka (döllenmiş
rahme yapışmış hücre) oldu. Yani Allah onu döllendir ip der ledi, düzelt t i. Ve o
h ücr eden dişi v e erk ek o lmak üzer e ik i cin s y ar at t ı. "
Bu ayet ler ve geçen biyoloji kanunlar ı, bize şöyle bir manayı bildirmekt edir :
Cenab-ı Hakk, kâinat ın düzenini kurup büt ün hayvan ve bit ki t ür ler ini yarat t ıkt an
ve insana hazır ladıkt an sonr a, onun yaratmasına bağlamış. T oprak element ler i,
amino asit ler kılınmış, içine Allah 'ın emr i ve kanunu olan ruh üfürülmüş, böylece
can lı bir hücr e meydana gelmiş. O hücre ikiz (eşey) doğacak, ondan bir erkek ve dişi
çıkacak şekilde kılınmış. Net icede Adem ve Havva olarak gözler ini dünya hayat ına
açmışlar .
Biz, her şeyin t edr icen yar at ıldığı her şeyin eşey yar at ıldığı, insanın t edricen ve
eşey yar at ıldığı meselelerine kanıt olarak birer ayet i yet er li gördük. Yoksa bu husus
K. Ker im'de 30 (ot uz) ayet ile açıklanmakt adır .
Hat t a, insan t ürünün dışında diğer t ür ler in de, hem eşey hem t edr icen
yar at ıldıklar ını bildiren Zümer sûresinin 6. Ayet i şöyle der:
"(Allah) , sizi t ek can lıdan yarat t ı. Sonra da aynı can lıdan eşini kıldı. Sizin için
(deve, sığır , koyun ve keçiden erkekli ve dişili olmak ürere) sekiz çif t yarat t ı. Sizi
analar ın ızın karn ında üç çeşit karan lık içinde yar at ılışt an yar at ılışa geçirerek
yarat t ı. İ şt e Rabbimiz olan Allah budur . Hükümran lık O'nundur. O'ndan başka ilâh
yokt ur , öyleyken Nasıl olur da O'nu bırak ıp başkasına yönelir siniz. "
Bu âyet - i Celile, can lı bir hücreden Adem (A.S. )'ın ve yine aynı hücreden eşi
Havva'n ın yar at ılmasını beyan ediyor . Anlaşıldığı üzere, burada yeni bir yaratma
yok, aynı hücreyi eşey olarak k ılmak ve ayar lamak var .
Hadis kit aplar ında kadın ın kaburga kemîğinden yar at ıldığı kaydedilmekt edir .
Bunun üç t evili olabilir:
1- Bilindiği gibi ikizler , kaburgalar ından birbirler ine yapışık olur lar . Göbek bağlar ı
birdir .
2 - Hadis, kadının karakt er zaf iyet ini ifada etmekt en kinaye olabilir . Yoksa
biyolojik bir meseleyi bildirmek için değildir .
3 - Hadis müt evat ir değildir . İ srailiyat t an et kilenmiş raviler in t asvir ler i olabilir ,
Çünkü Kur 'anı Ker im'de kaburga meselesi yokt ur Üst elik t edr icen ve eşey
yar at ıldıklar ına işaret eden ayet ler var . Zümer sûresinin 6. Ayet i, her ne kadar
zahiren kaburga meselesini hat ır lat ıyor sa da, ayet in kelime ve cümleler arasındaki
münâsebet e bakıldığında, hakikat or t aya çıkmakt adır .
Kur'anı Ker im, çok yer lerde Yahudiler in sualler ine cevap olarak nazil olduğundan,
hem peygamber in (Hz. Muhammed S.A.S.'in) onların yan lış bildikler ini bildiğine
işaret eder , hem de hakikat ler e işaret etmekt edir . Bu, ir şadi ve ilmi bir düst urdur ,
Gelelim muharref Tevrat 'ın, kadının yar at ılışı hakkındaki ifadeler ine:
T evrat , kadının (Havva'n ın) erkeğin (Hz. Adem'in) kaburga kemiğinden yar at ıldığını
kesin ve açık olarak ifade etmekle et imolojik bir izaha geçiyor . Bu et imolojik izah,
kuşkusuz Allah 'ın vahyine dayalı değildir . Çünkü daha önce de belirt t im gibi T evrat
bazı yer ler inde kelime ve cümle it ibar iyle değişikliğe uğramış. Bu yüzden "Kadın
erkeğin kaburga kemiğinden yarat ılmışt ır ." Sözüyle ya başka bir manayı kast etmekt e
ya da gerçekt en hahamlar ın (Yahudi din adamlar ın ın) hayali yorumlar ıdır .
Hülâsa Tevrat 'ın met in t enkidi, t ar ihin karan lıklar ına gir ip çıkmakt an daha zordur .
Nit ekim Yahudi ve Hır ist iyan alemi bu hususda çok uğraşmalar ına rağmen,
çelişkilerden bir t ür lü kur t ulamamakt adır lar.



Kaynak
ResimResim
Hayat tek başına mücadele sanatıdır.

Kullanıcı avatarı
f.g
Kayıtlı Üye
Kayıtlı Üye
Mesajlar: 61
Kayıt: 14 Mar 2008, 12:23
Konum: İzmit/Türkiye
İletişim:

Re: İslam'da Evlilik ve Aile Hayatı

Mesaj gönderen f.g »

Bu konu hakkında Ali EREN beyin İZDİVAÇ VE MAHREMİYETLERİ adlı kitabını tavsiye edebilirim..
Açılır bahtımız bir gün hemen battikça batmaz ya,
Sebepler halk eder Halik, kerem babin kapatmaz ya.
Benim Hakk'a münacatım değildir rızk için haşa,
Hüda Rezzak-i alemdir, rızıksız kul yaratmaz ya.

(Erzurumlu İbrahim Hakki)

Kullanıcı avatarı
BULUT
Kayıtlı Üye
Kayıtlı Üye
Mesajlar: 102
Kayıt: 02 Ara 2010, 21:23
İletişim:

Re: İslam'da Evlilik ve Aile Hayatı

Mesaj gönderen BULUT »

Snuçta burada bir erkek dört kadıla birlikte evlenir diye bir hüküm yok....
Sevgili,yağmur mektubuna göre yağar
İlan-ı aşkta başka,ayrılıkta bir başka
Yağmur,gönlündeki aşkına göre yağar
__________Yağmur beni unutma____________________________________

Cevapla

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 65 misafir